Ekologisk Hy

Vi ska vara snälla mot miljön. Men just nu är jag irriterad på allt grönt ? pollen ni vet. Röda kliande ögon är inte så nice. Men utan att blanda in de besvären här vill jag snabbt konstatera att det ekologiska är inne även inom skönhetsvården. Och det är bra.

Det finns visserligen vissa märken och produkter som slår på stora trumman fastän det kanske bara är någon enstaka ingrediens som håller måttet ur miljösynpunkt och naturlighet. Men det är bättre än inget. Jag vill i alla fall tipsa om följande: Sundløf Organic Skin Care.

image69

Sundløf Organic Skin Care är en relativt ny butik för just ekologiska produkter till hyn, som ligger på Linnégatan i Stockholm. Nascent och Rich Hippie är ett par av märkena som är exklusiva för Sundløf i Sverige. Webbutik kommer snart.

Simply Organic är helt klart nya favoriten för håret. Innehållet består till 100 procent av ekologiska ingredienser, välsignade av USDA (US Department of Agriculture). Förpackningarna är snygga, innehållet är skönt och dofterna som smyger upp ur flaskorna är superfräscha, och dessutom maskulina. Hudvård finns också men den har jag inte fått testa ännu. För mer information: www.simplyorganic.se

Och så till sist ? glöm inte att stänga av vattnet medan du tvålar in dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0